AIMS Executive Search & Consulting | Newsletter JUNE 2012
 
AIMS Executive Search & Consulting
 
Featured Article:

FUN at WORK

Oximoron sau noua directie de Management ?


-- de Beatrice Galatanu
 
Termene de livrare foarte stranse, stres, sedinte prelungite, eficientizare, productivitate, sunt concepte puse in contextul corporatiilor si nu numai, iar angajatii din ziua de astazi trebuie sa faca fata acestor factori, si de asemenea sa fie foarte activi pentru a reusi in medii extrem de competitive. In mod traditional, mediul de lucru corporatist am putea spune ca evoca imagini ceva mai rigide privind modul in care angajatii isi desfasoara activitatea, iar birourile uneori formale pot sa aiba menirea de a descuraja interactiunea, socializarea oamenilor din cadrul companiei.
 
Imbinarea sarcinilor zilnice, a responsabilitatilor care tin strict de job, cu crearea de oportunitati de creativitate si relaxare pentru angajati, sunt strategii folosite de unele companii pentru a spori productivitatea si energia oamenilor. Implicarea angajatilor in activitati “FUN AT WORK”, ii poate ajuta pe acestia sa fie mai activi, sa devina mai creativi, si chiar sa creasca gradul de motivatie in cadrul organizatiei. Fenomenul – FUN AT WORK – isi are originea in mare parte in inima companiilor de IT si a culturilor .com americane la inceputul anilor 1990, insa deja din ce in ce mai multe organizatii din varii industrii au inceput sa treaca peste ideea ca “work and play don’t mix”, realizand de fapt importanta prezentei acestor doi factori – creativitate si relaxare – in viata organizatiei.
 
Citisem intr-un articol editat in SUA ca anumite organizatii sunt in continuare reticente si se feresc sa ofere angajatilor posibilitatea de a se relaxa prin diverese activitati la locul de munca, pentru ca exista teama ca acestia ar putea sa nu mai fie responsabili de sarcinile lor zilnice. In ultimii ani totusi, rapoartele indica exact opusul, existand chiar un Institut “Great place to work” care are menirea de a sonda anual mii de angajati din marile corporatii cu privire la subiectul “fun at work”.
 
Sa ai un loc de munca in care jocul si relaxarea fac parte din el, te ajuta sa devii mai performant si sa livrezi o munca de calitate. Sa ne intoarcem la momentul copilariei noastre cand ne jucam: toti copii isi luau in serios rolul, toti doreau sa castige, sa fie mai buni, sa aiba performante, pentru ca desi jocul este interpretat poate ca fiind pueril, de fapt cred ca jocul il face pe jucator sa fie extrem de implicat si concentrat pe obiective si rezultate. Cand te joci de fapt creezi ceva, scapi de rutina, te relaxezi si in acelasi timp gandesti mai activ. Managerii ar trebui sa renunte la ideea ca “work and play don’t mix”, pentru ca angajatii au invatat, sau cel putin invata acum, ca ei pot sa-si lumineze ziua cu umor, joc si relaxare, si continua sa fie si competenti, si profesionisti la locul de munca.
 
Am aplicat in ultimele 4 saptamani chestionare cu privire la perceptia angajatilor romani despre fenomenul de fun at work, si i-am intrebat pe acestia: daca in cadrul companiei in care lucreaza au activitati de relaxare si creativitate si daca da, sa le enumere; daca nu, sa ne spuna de ce cred ei ca nu au implementat inca managerii astfel de activitati; daca pot sa vina cu propuneri de astfel de activitati catre management.

Numarul de respondenti a fost de 50, insa rezultatele comparate cu studiile din afara granitelor Romaniei nu difera substantial. A reiesit din studiu ca peste 80% din persoanele care au raspuns chestionarului (manageri si specialisti din multinationale) considera ca nu au parte de activitati de relaxare si creativitate la locul de munca, si nici nu pot sa vina cu propuneri catre management pentru implementarea unor astfel de activitati. Ei considera ca ceea ce-i opreste pe manageri sa dezvolte actiuni de relaxare si creativitate sunt: costurile financiare si constrangerea timpului (cel mai preganant), teama de a pierde controlul, si teama ca angajatii ar putea fi distrasi de la responsabilitatile zilnice [...]

  • CITESTE Articolul Integral pe BLOG
Copyright © 2012 AIMS Executive Search & Consulting, All rights reserved.
Email Marketing Powered by MailChimp